למה השיווק הדיגיטלי כל כך חיוני לקהל החרדי, ולמה יש עדיין אנשים שחרדים ממנו?

מערכת שורש  כט חשוון, תשפא  11/16/2020

האמת היא, שכל עסק שפונה לקהלים ספציפיים יכול למצוא יתרונות אדירים בשיווק הדיגיטלי ולנצל פלטפורמות שונות לחיזוק המותג, יצירת חשיפה נרחבת, תנועה באתר והרחבת הפעילות העסקית
.......................

למה השיווק הדיגיטלי כל כך חיוני לקהל החרדי, ולמה יש עדיין אנשים שחרדים ממנו?

כשהמדיה הדיגיטלית נכנסה אל חיינו, אפשר היה לראות באופן ברור את הרתיעה של זרמים מסוימים מהזירה האינטרנטית, אך בשנת 2021 הדברים השתנו באופן משמעותי, וגם קהלים דתיים וחרדיים שינו את הרגלי צריכת התוכן שלהם ואת הרגלי הרכישה שלהם, ועברו לזירה המקוונת.

עם אתרים נישתיים, רשתות חברתיות ייעודיות לאוכלוסייה זו ועוד מגוון פלטפורמות דיגיטליות, אין שום סיבה שהעסק שלך לא יהיה חלק מהחגיגה. אם הלקוחות הפוטנציאליים שלך שם, אתה חייב להיות נוכח, וככל שתדע להגדיר את הקהל שלך בצורה מדויקת יותר, כך תצליח להניב הרבה יותררווח ותשואה גבוהה יותר ממאמצי השיווק שלך.

מה עוצר אתכם מלעשות זאת?

יכולות להיות מגוון סיבות לכך שאנשים נרתעים משיווק דיגיטלי, בין שהם מגיעים מהקהילה הדתית, ובין שלא.

הסיבה העיקרית מכונה "טכנופוביה", שהיא פחד מטכנולוגיה. רבים לא מכירים את כלי המדיה השונים, מה שעלול לגרום להם לחששות מפני תכנים לא ראויים, מפני מעשי תרמית ופייק ניוז וכדו'. כמו כן, חוסר המיומנות בתפעול המכשירים עלול להרתיע ולהיראות כמו משימה בלתי אפשרית, אולם ברגע שלומדים להכיר את המכשירים המתקדמים וערוצי המדיה שמשרתים את העסקים לשיווק דיגיטלי, זה הופך להיות קל ופשוט.

סיבה נוספת לכך שרבים נרתעים משיווק במדיה הדיגיטלית היא חוסר אמון בשיטה, שנובעת גם היא מחוסר ניסיון והיכרות מועטה מאוד עם פלטפורמות השיווק בדיגיטל. אפשר לומר, שכדי להאמין בשיווק הדיגיטלי, כל משתמש צריך לחוות זאת בעצמו, ולגלות כיצד המדיה משפיעה על הרגלי הצריכה שלו. בדרך כלל זו אינדיקציה מאוד מוחשית ולא ניתן להתווכח איתה, והצרכן הכנה שימדוד את שעות השהייה שלו ברשת ויבחן את הרגלי הגלישה שלו יבין, שהזירה האינטרנטית מציעה אינסוף אפשרויות למשווקים ולבעלי עסקים.

נצלו את יתרונות השיטה

שיווק דיגיטלי מאפשר לכם להתמקד בקהלים על ידי פילוח שוק. באפשרותכם להגדיר את קהל היעד שייחשף למודעה שלכם באופן ספציפי, כך שהיא תיחשף רק למי שצריך לראות אותה, וכך תחסכו הרבה מאוד כסף על חשיפות לא רלוונטיות ולידים קרים.

להלן מספר דוגמאות לפילוח קהלים:

-          נשים בנות 20-40 אחרי לידה

-          נשים בנות 18-25 שומרות שבת, המחפשות מפגשי היכרויות

-          חובבי מסעדות בשר כשרות באזור מודיעין, בית שמש וירושלים

-          נשים וגברים בגילאי 18-30, המתעניינים בלימודי גמרא, משנה והלכה יהודית

-          נשים בנות 18-25, המתעניינות בלימודי הוראה לנשים

-          גברים בני 30- 50 אקדמאים

-          ועוד...

משהגדיר המשווק את הקהלים שהעסק פונה אליהם, הוא יכול לייצר חשיפה גם לקהלים דומים, כאלו שהתעניינו בפרסומים דומים (מאותה נישה של העסק או במוצר זהה לדוגמה) או בעלי מאפיינים דמוגרפיים זהים (תחומי עניין, השכלה, מגדר וכדו'). כך למעשה ניתן להרחיב את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את כמות הלקוחות של העסק.

כמו כן, פלטפורמות השיווק בדיגיטל מאפשרות "לרדוף" אחר משתמשים שביצעו רכישה, ביקשו פרטים או ביצעו אינטראקציה עם מודעות הפרסום של העסק. כך למעשה בעל העסק יכול להגדיל את כמות ההמרות ולהפוך משתמשים שהתעניינו בעסק או במוצריו ללקוחות מן המניין, ולהציע צריכת תוכן או מוצרים נוספים ללקוחות קיימים.

יתרון נוסף של השיווק בדיגיטל הוא פריצת המגבלה הגיאוגרפית. משמעות הדבר היא, שהעסק לא מוגבל יותר לקהל המקומי, והוא יכול להיחשף לקהלים ברדיוס הרבה יותר רחב. כל משווק רשאי לבחור באילו אזורים הוא רוצה לשווק את העסק שלו בהתאם למיקום הקהלים שהגדיר לעסק וכן בהתאם להיקף ואופי הפעילות העסקית שהוא מבקש ליצור בעסק.

יש שמבקשים להרחיב פעילות דרך מכירה מקוונת וביצוע משלוחים באזורים ספציפיים ובנקודות חלוקה, ואילו אחרים בוחרים אף לסחור ברמה בינלאומית ולהגיע לקהלים ברחבי העולם כולו. הזירה הדיגיטלית מאפשרת למשווק להרחיב את פעילותו ככל שירצה.

מהן שיטות השיווק הדיגיטלי הפופולריות לעסקים?

לא ניתן לדבר על שיווק בדיגיטל מבלי להתחיל עם ענקית האינטרנט "גוגל", שהיא מנוע החיפוש הגדול בעולם.

הקידום בגוגל נעשה ב- 2 אפיקים:

  1. קידום אורגני, שנועד לקדם אתר אל דירוגים גבוהים במנוע החיפוש, כך שייחשף למי שמבקש את השירותים והמוצרים שהעסק מציע. עוד טיפים על תמצאו במאמר הזה.
  2. קידום ממומן, שנועד להציג את העסק על שטחי הפרסום של גוגל, לקדם מכירות, להניע גולשים לאתר ולסייע לעסק לקבל חשיפה מיידית, לפחות עד שהקידום האורגני יראה תוצאותיו.

2 השיטות הללו יעילות, ולכל אחת מהן יתרונות משלה. אופן השיווק בהן מעט שונה, אולם ב- 2 המקרים הוא מתבסס על תוכן בעל ערך לגולש ואיתור מילות מפתח. בעוד תוצאות הקידום האורגני דורשות מעט אורך רוח, הקידום הממומן מראה תוצאותיו מייד, והשילוב ביניהם עשוי להביא להצלחה עיסקית, מיתוגית ותדמיתית אדירה לעסק. קראו בהרחבה מה זה קידום אורגני.

פלטפורמות שיווק נוספות שחייבות להיכלל בתמהיל שיווקי של עסקים הן הרשתות החברתיות- פייסבוק ואינסטגרם. אלו מהוות נכס דיגיטלי נוסף, שחושף את העסק לקהלים נוספים, ומוביל אותם אל אתר העסק. דרך השיווק ברשתות החברתיות ניתן לסייע לקידום האורגני של האתר ולהגדיל את כמות ההמרות, ואף לייצר תנועה עסקית באופן ישיר על ידי מכירה מקוונת.

חשוב לדעת, שלא מומלץ להסתמך על פרסום רק ברשתות החברתיות, מכיוון שקיימים אינספור מפרסמים שנמצאים שם ונלחמים על תשומת לב הגולשים, מה שעלול לגרום למשתמשים לעבור ממפרסם אחד לאחר ולא לבצע המרה.

פלטפורמות תוכן נוספות שמומלצות לעסקים:

  • פרסום תוכן בטאבולה, פלטפורמת תוכן פופולרית, שמאפשרת חשיפה נרחבת מאוד וייצור תנועה רבה של גולשים באתר האינטרנט של העסק.
  • פרסום בלינקדאין, הרשת החברתית שנועדה לקדם קשרים עסקיים ומקצועיים.

לסיכום,

הזירה הדיגיטלית פתוחה לכולם, ומי שלא נכנס למשחק עתיד להישאר בחוץ ולפספס הזדמנויות עסקיות אדירות, במיוחד בצל תקופה מאתגרת כמו הקורונה שהשאירה מיליוני אנשים ברחבי העולם מחוסרי כל, ומי שלא השתלב ופרסם את העסק שלו בדיגיטל פשוט נשאר מחוץ למשחק. קראו עוד על הצורך ההכרחי במעבר לשיווק דיגיטלי לעסקים בצל הקורונה.

הכניסה לזירה הדיגיטלית אולי כרוכה ביציאה מאזור הנוחות, אבל באופן טבעי, מרגע שמתרגלים אליה היא הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהשיווק של העסק, ואף לוקחת חלק משמעותי בפעילותו העסקית.